5.sınıf kayıt kabul sınavı kazanımları

5.sınıf kayıt kabul sınavı kazanımları

20 Nisan 2025 tarihinde yapılacak olan 5.sınıf kayıt kabul

 

sınavı kazanımları

 

10.04.2025 2413

Ders Kazanım Adı
Türkçe Deyim ve atasözlerini anlamına uygun kullanır.
Türkçe Metinden çıkarımlar yapar.
Türkçe Metindeki kahramanların özelliklerini karşılaştırır.
Türkçe Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar.
Türkçe Olayları oluş sırasına göre sıralar.
Türkçe Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
Türkçe Noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
Türkçe Metnin içeriğinden kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
Türkçe Metindeki öznel-nesnel ifadeleri ayırt eder.
Türkçe Grafik, tablo ve şekillerle ilgili soruları cevaplar.
Türkçe Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler.
Türkçe Metnin içeriğinden kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
Türkçe Kısaltmaları ve kısaltmalara gelen ekleri doğru yazar.
Türkçe Metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler.
Türkçe Metnin içeriğinden kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
Matematik Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.
Matematik Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir.
Matematik Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir.
Matematik En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar.
Matematik Kare ve dikdörtgenin kenar özelliklerini belirler.
Matematik Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer.
Matematik 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler.
Matematik En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar.
Matematik En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar.
Matematik Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar.
Matematik En çok iki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayının çarpımını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
Matematik Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer.
Matematik Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler.
Matematik En çok dört basamaklı doğal sayıları 100ün katlarıyla zihinden toplar.
Matematik Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.
İngilizce Students will be able to say what they like doing.
İngilizce Students will be able to ask and answer questions about locations of objects.
İngilizce Students will be able to identify other people’s jobs, likes and regular activities when stated in clear and short sentences.
İngilizce Students will be able to ask and answer about the time.
İngilizce Students will be able to recognize numbers twenty through one hundred.
İngilizce Students will be able to ask and answer questions about people, their nationalities and home countries if articulated slowly and clearly.
İngilizce Students know frequently used words in unit Free Time.
İngilizce Students will be able to extract the gist and relevant specific information in short recorded passages about predictable everyday routines which are spoken slowly and clearly.
İngilizce Students will be able to recognize personal information about other people such as where they are from and where they live.
İngilizce Students will be able to recognize simple classroom instructions.
Fen Bilimleri Maddelerin hallerine ait temel özellikleri karşılaştırır.
Fen Bilimleri Maddelerin ısınıp sogumasına yonelik deneyler tasarlar.
Fen Bilimleri Kayaclarla madenleri iliskilendirir ve kayacların ham madde olarak onemini tartısır.
Fen Bilimleri Günlük yaşamda kullandığı maddeleri saf madde ve karışım şeklinde sınıfandırarak aralarındaki farkları açıklar.
Fen Bilimleri Saglıklı bir yasam icin besinlerin tazeliginin ve dogallıgının onemini, arastırma verilerine dayalı olarak tartısır.
Fen Bilimleri Dunyanın hareketleri sonucu gerceklesen olayları açıklar.
Fen Bilimleri Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin sekillerini degistirmesine yonelik deneyler yapar.
Fen Bilimleri İnsan saglıgı ile dengeli beslenmeyi iliskilendirir.
Fen Bilimleri Mıknatısların yeni kullanım alanları konusunda fikirlerini açıklar.
Fen Bilimleri Aynı maddenin farklı hallerine ornekler verir.
Fen Bilimleri Dunyanın hareketleri sonucu gerceklesen olayları açıklar.
Fen Bilimleri Maddelerin ısınıp sogumasına yonelik deneyler tasarlar.
Fen Bilimleri Aydınlatma araçlarının tasarruflu kullanımının aile ve ülke ekonomisi bakımından önemini tartışır.
Fen Bilimleri Canlı yasamı ve besin icerikleri arasındaki iliskiyi açıklar.
Fen Bilimleri Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin sekillerini degistirmesine yonelik deneyler yapar.
Din Kültürü Hz. Muhammedin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki davranışlarını kendi hayatı ile ilişkilendirir.
Din Kültürü Bireyin güzel ahlaklı olmasında dinin rolünü fark eder.
Din Kültürü Sübhaneke duasını okur, anlamını söyler.
Din Kültürü Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır.
Din Kültürü Bireyin güzel ahlaklı olmasında dinin rolünü fark eder.
Din Kültürü İslamın şartlarını söyler.
Din Kültürü Hz. Muhammedin (s.a.v.) doğumu, çocukluk ve gençlik yıllarını özetler.
Din Kültürü İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur.
Din Kültürü Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır.
Din Kültürü İslamın inanç esaslarını sıralar.
Sosyal Bilgiler Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder.
Sosyal Bilgiler Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur.
Sosyal Bilgiler Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar.
Sosyal Bilgiler Geleneksel çocuk oyunlarını değişim ve süreklilik açısından günümüzdeki oyunlarla karşılaştırır.
Sosyal Bilgiler Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır.
Sosyal Bilgiler Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadelenin önemini kavrar.
Sosyal Bilgiler Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler.
Sosyal Bilgiler Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur.
Sosyal Bilgiler Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır.
Sosyal Bilgiler Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer.