20 Nisan 2025 tarihinde yapılacak olan 5.sınıf kayıt kabul
sınavı kazanımları
Ders | Kazanım Adı |
Türkçe | Deyim ve atasözlerini anlamına uygun kullanır. |
Türkçe | Metinden çıkarımlar yapar. |
Türkçe | Metindeki kahramanların özelliklerini karşılaştırır. |
Türkçe | Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. |
Türkçe | Olayları oluş sırasına göre sıralar. |
Türkçe | Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. |
Türkçe | Noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
Türkçe | Metnin içeriğinden kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. |
Türkçe | Metindeki öznel-nesnel ifadeleri ayırt eder. |
Türkçe | Grafik, tablo ve şekillerle ilgili soruları cevaplar. |
Türkçe | Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. |
Türkçe | Metnin içeriğinden kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. |
Türkçe | Kısaltmaları ve kısaltmalara gelen ekleri doğru yazar. |
Türkçe | Metindeki gerçek, mecaz ve terim anlamlı sözcükleri belirler. |
Türkçe | Metnin içeriğinden kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. |
Matematik | Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar. |
Matematik | Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir. |
Matematik | Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir. |
Matematik | En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar. |
Matematik | Kare ve dikdörtgenin kenar özelliklerini belirler. |
Matematik | Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. |
Matematik | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler. |
Matematik | En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar. |
Matematik | En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar. |
Matematik | Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar. |
Matematik | En çok iki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayının çarpımını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. |
Matematik | Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer. |
Matematik | Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler. |
Matematik | En çok dört basamaklı doğal sayıları 100ün katlarıyla zihinden toplar. |
Matematik | Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar. |
İngilizce | Students will be able to say what they like doing. |
İngilizce | Students will be able to ask and answer questions about locations of objects. |
İngilizce | Students will be able to identify other people’s jobs, likes and regular activities when stated in clear and short sentences. |
İngilizce | Students will be able to ask and answer about the time. |
İngilizce | Students will be able to recognize numbers twenty through one hundred. |
İngilizce | Students will be able to ask and answer questions about people, their nationalities and home countries if articulated slowly and clearly. |
İngilizce | Students know frequently used words in unit Free Time. |
İngilizce | Students will be able to extract the gist and relevant specific information in short recorded passages about predictable everyday routines which are spoken slowly and clearly. |
İngilizce | Students will be able to recognize personal information about other people such as where they are from and where they live. |
İngilizce | Students will be able to recognize simple classroom instructions. |
Fen Bilimleri | Maddelerin hallerine ait temel özellikleri karşılaştırır. |
Fen Bilimleri | Maddelerin ısınıp sogumasına yonelik deneyler tasarlar. |
Fen Bilimleri | Kayaclarla madenleri iliskilendirir ve kayacların ham madde olarak onemini tartısır. |
Fen Bilimleri | Günlük yaşamda kullandığı maddeleri saf madde ve karışım şeklinde sınıfandırarak aralarındaki farkları açıklar. |
Fen Bilimleri | Saglıklı bir yasam icin besinlerin tazeliginin ve dogallıgının onemini, arastırma verilerine dayalı olarak tartısır. |
Fen Bilimleri | Dunyanın hareketleri sonucu gerceklesen olayları açıklar. |
Fen Bilimleri | Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin sekillerini degistirmesine yonelik deneyler yapar. |
Fen Bilimleri | İnsan saglıgı ile dengeli beslenmeyi iliskilendirir. |
Fen Bilimleri | Mıknatısların yeni kullanım alanları konusunda fikirlerini açıklar. |
Fen Bilimleri | Aynı maddenin farklı hallerine ornekler verir. |
Fen Bilimleri | Dunyanın hareketleri sonucu gerceklesen olayları açıklar. |
Fen Bilimleri | Maddelerin ısınıp sogumasına yonelik deneyler tasarlar. |
Fen Bilimleri | Aydınlatma araçlarının tasarruflu kullanımının aile ve ülke ekonomisi bakımından önemini tartışır. |
Fen Bilimleri | Canlı yasamı ve besin icerikleri arasındaki iliskiyi açıklar. |
Fen Bilimleri | Kuvvetin, cisimlere hareket kazandırmasına ve cisimlerin sekillerini degistirmesine yonelik deneyler yapar. |
Din Kültürü | Hz. Muhammedin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki davranışlarını kendi hayatı ile ilişkilendirir. |
Din Kültürü | Bireyin güzel ahlaklı olmasında dinin rolünü fark eder. |
Din Kültürü | Sübhaneke duasını okur, anlamını söyler. |
Din Kültürü | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. |
Din Kültürü | Bireyin güzel ahlaklı olmasında dinin rolünü fark eder. |
Din Kültürü | İslamın şartlarını söyler. |
Din Kültürü | Hz. Muhammedin (s.a.v.) doğumu, çocukluk ve gençlik yıllarını özetler. |
Din Kültürü | İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur. |
Din Kültürü | Dinî ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. |
Din Kültürü | İslamın inanç esaslarını sıralar. |
Sosyal Bilgiler | Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt eder. |
Sosyal Bilgiler | Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. |
Sosyal Bilgiler | Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapar. |
Sosyal Bilgiler | Geleneksel çocuk oyunlarını değişim ve süreklilik açısından günümüzdeki oyunlarla karşılaştırır. |
Sosyal Bilgiler | Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır. |
Sosyal Bilgiler | Millî Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Millî Mücadelenin önemini kavrar. |
Sosyal Bilgiler | Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler. |
Sosyal Bilgiler | Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. |
Sosyal Bilgiler | Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarır. |
Sosyal Bilgiler | Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizer. |